Nu är det länge sen jag skrev här och ganska mycket har hänt.

Lägenheten fick jag! En superfin etta på Lilljansberget på 29 kvadrat med sovalkov just lagom för mig och Nasse.

Sen så är jag för tillfället på praktik på Tegs hemtjänst, halva tiden har gått och jag har nu 2,5 vecka kvar, tiden har gått så fort!

Vård och omsorg 1 har jag tentat av och snart så ska jag skriva medicinprovet.
Har börjat med fyra nya kurser vård och omsorg 2, hälsopedagogik, psykologi och etik och människans livsvillkor. Två av dom kommer jag göra klart innan sommaren och två kommer jag fortsätta med under sommaren och tenta av i höst. Tänkte även läsa lite sommarkurser ev socialpedagogik, ryska 1 eller tyska 1 eller både och.

Annars så hinner jag inte göra så mycket nu under praktiktiden då jag är där 10 timmar om dagen nästan varje dag känns det som, när man är ledig sover man mest och myser med Nasse;)

Har även börjar springa 4km om dagen och promenera till och från praktiken. Och undvika godis och annat onyttigt. Beach 2015 here we come typ. Äh jag se ju bara 3-4 kg kvar tills nästa delmål. 7kg kvar till slutmålet, det ska nog gå..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0