Blandade känslor

Sitter här och tittar runt på internet.. Och en smygande känsla av ångest börjar befinna sig i mig.. Jag sitter och läser olika vänners bloggar, och saknaden känns fruktansvärt stor..

Saknar tiden i Stockholm.. Hade min bästa vän bara en timme ifrån mig Sandra, bodde med en helt underbar tjej Elina.. Hade nära till storstan och livet där kändes så bra.. Jag saknar till och med det ytliga att man alltid hade nya kläder, fixade naglar, var brun och fin och gjorde allt möjligt sådant med tjejerna jämt osv..

Sen kan ja även sitta och sakna Umeå, somrarna i Umeå, när man mest bara var med hästarna, red ut tillsammans.. Alltid var med min underbara Ida.... snart kommer tårarna.. Saknar när jag red ut med Pompom och Emma och Safari, när vi var och badade i Norrbyn.. Alla jular och midsommrar där..

Och jag saknar Heidi :( som ja kan prata om allt med..

Det finns så många som ja saknar så fruktansvärt, och det känns som att man aldrig kommer kunna göra allt sådan igen.. För det är så långt att åka, det är dyrt, man kan aldrig stanna tillräckligt länge och så..

Saknar Östersund, min fina Veronica som ja drömmer om var och varannan natt och aldrig har råd att åka och hälsa på och hennes fina dotter som ja inte ens träffat än.. Saknar Linda som snart får sitt första barn som ja inte träffat sen den dagen på Dannero när hon berättade att hon vänta bäbis..

Jag trivs jätte bra här, men det känns inte som att mitt liv är här. För jag har inte hunnit få något liv här.. Jag känner max 5 personer totalt här.. Har inga vänner jag kan hitta på massa saker med..

Jag skulle kunna göra vad som helst för att få någon att bara komma hit och hälsa på ett tag..
Så man skulle kunna få sitta och bara prata i flera flera timmar.. För inte ens det kan jag göra, för det är för dyrt att ringa till Sverige :(

Så snälla, om ni vill och har pengar, kom och hälsa på.. Hit är ni mer än välkomna, och vi har två gästrum.. Och om det är så att ni tycker att det är besvärligt att ta er hit, ta er bara till Haparanda så kan vi hämta där.. Och vill ni inte åka ensam, så ta med en kompis och kom hit..

Se det som en semester, ta en semester hit och gör ingenting, bara slappna av och ta det lugnt.. Ja kräver inte att ni måste vara på topp när ni kommer hit.. Se det bara som en avkoppling..


Blev ett väldigt långt inlägg det här.. Men ni behöver inte läsa det om ni inte vill..



Kommentarer
Sandyyyyy

Åh! Jag saknar dig med! Och nu är det långt över 100 mil mellan oss (110 bara från umeå och hit). Jag lovar att komma och hälsa på så fort jag får råd! Du är viktig och du är älskad!

2010-02-12 @ 16:15:29
URL: http://tobax.blogg.se/
Carola

Hej tjejen.

Nu har du kommit till en punkt i ditt liv som jag hade på känn, du börjar tänka och grunna för mycket. Tänk stort och positivt i stället. Du verkar ha en jättetrevlig kille, ett fint hus ( som jag säkert aldrig kommer att få ) vänner och familj finns alltid i hjärtat och även om det är tungt i bland så måste man fullfölja sådant man beslutat. Vet av egen erfarenhet att ens självkänsla bryts ner för varje gång man inte ror i land med sådant man bestämt sig för. Sen så kommer känslan av att alla tycker att man bara strular inte bara med sitt eget liv utan även med de inblandade. Tror säkert att du kände så när det svajade som mest med Heidis beslut, först det ena sen det andra och till sist blev det inget alls.

Du ska veta att jag finns, om än inte hos dig så går det alltid att maila mig eller skriva till mig på FB. Detsamma gäller säkert de du umgåtts med tidigare och finns de inte för dig så är det deras egen förlust. sen har du ändå din sambo som du kan ventilera allt med, tro mig det måste man i ett förhållande om det ska hålla, man kan grina och skratta, svära och domdera.

Jag tror även att det bottnar mycket i att du inte gör något på dagarna, då hinner man med att tänka för mycket. Det är mycket som rör sig i mitt huvud men du ska veta att jag tror på dig och att du även vuxit som människa av erfarenheten samt att du tänker längre än på hur det bara är för stunden. Du är ju inte ensam längre utan har någon mer i din närhet att ta hänsyn till.

Nä du tjejen nog med deeptalk, hörde du att Rulle blev utkörd senast i starten ?? Sen så har jag rakat honom så nu är han nakenfis.

Många kramar från mig till dig och som jag skrev hör av dig när/om du behöver :)) / Carola

2010-02-12 @ 16:16:56
Elina Escobar

Hej Ev, länge sen ! Oooh gud saknar dig otrolig mycket åxå!

Vad heter stälelt du bor på då?

Hur länge tänkte du stanna där ? :)



AHahahhaa aa jag minns! Minns du hur vi mumsade något gott varje kväll eller när vi var ute du jag och Aino, och du typ arg och stack ? hahahah kommer inte ihåg varför...



Hur är det annars? Jobbar du där eller ?

Jag är kvar i seven elven skiten :/



PuSS

2010-02-12 @ 17:51:17
URL: http://brunettellu.blogg.se/
Rauno

Du har väl ärvt 50 % Lapplands blod från mig, då pallar man för lite kyla och mörker. :-)

Gratta Seppo på födelsedagen!

2010-02-12 @ 19:24:45
Elina Escobar

vi kommer !! :D

2010-02-12 @ 23:41:17
URL: http://brunettellu.blogg.se/
emma

Saknar dig massor! Hade verkligen varit super roligt att komma och hälsa på. Jag har lov snart, kanske då?:)

2010-02-13 @ 15:00:26
URL: http://hopppom.blogg.se/
Linda

hej gumman!!!! Men jag saknar tiden när du praktisera hos oss:O) de va minsann mysig tid!! hade tusan kommit om inte magen blivit så stor som den har:O) Är ju bara 6 veckor kvar nu. Men ser ut som du har ett toppenliv där ju:O) de är kul att se... Du hinner ju alltid komma tillbaka hit sen... Men i sommar få du allt ta å komma hit tycker jag. PUss å kram vännen/LInda

2010-02-13 @ 18:38:03
Josefin

Evelina, det tog mig 1 år innan jag fått en RIKTIG kompis här i byn.. och nu har jag två.. Men vet du, dom är de underbaraste människorna på jorden! Jag lovar att det kommer hända dig också! Var bor du nu ? Du kan maila mig! Elle rättare sagt gör det, så jag får veta hur du har det! Kram!

2010-02-15 @ 18:19:50
URL: http://joas.blogg.se/
Josefin

Evelina, det tog mig 1 år innan jag fått en RIKTIG kompis här i byn.. och nu har jag två.. Men vet du, dom är de underbaraste människorna på jorden! Jag lovar att det kommer hända dig också! Var bor du nu ? Du kan maila mig! Elle rättare sagt gör det, så jag får veta hur du har det! Kram!

2010-02-15 @ 18:20:13
URL: http://joas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0